דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


חיזוק המערכת החיסונית 

מאת    [ 24/09/2007 ]

מילים במאמר: 617   [ נצפה 6252 פעמים ]

מי אחראי על המערכת החיסונית בפילוסופיה הסינית? הריאות אחראיות על העור וכל בעיה המתחוללת בעור היא בשל כשל ריאתי ראשוני או משני. אבר החישה של הריאות זה האף. דרכי-הנשימה מתחילים באף ומסתיימים בקצה התחתון של הריאות. איבר בן הזוג של הריאות הוא המעי-הגס. העונה הבסיסית של הריאות היא הסתיו. השעות החזקות באנרגיה של הריאות הן 03.00-05.00. מדוע כל הפרטים הללו כל כך חשובים? הדבר מאפשר לנו להבין מדוע כשל חיסוני מתחיל דווקא בסתיו. בעונה זו אנו מתחילים עם השפעת, הנזלת וההרגשה הלא כל כך טובה. פעמים רבות ההתחלה היא לפנות בוקר ו/או קוצר הנשימה התוקף את האנשים מתחיל דווקא באותן שעות. על מה ולמה יש לנו בעיות במערכת העיכול באותה תקופה ובשעות של המעי-הגס? גם כאן אנו צריכים להבין כי הדבר נובע מהאחריות של הריאות באותו זמן ובאותן שעות. אנו כרופאים יודעים כי למעי-הגס יש חלק מיוחד הנוטל תפקיד לא מבוטל במערכת החיסונית. מדוע זה קורה? כי המעי-הגס הוא בן הזוג של הריאות. גם בהיבט הטיפולי אנו נעזרים ולא במעט בנקודות דיקור לאורך מסלול המעי-הגס.

כיצד נתכונן לקראת הסתיו? כיצד נחזק את הריאות והמעי-הגס כדי לחזק את החיסוניות שלנו? הטעם של הריאות הוא חריף. ואכן כאשר אנו אוכלים חריף אנו חשים כיצד מופיעה דמעת ונחירי האף נפתחים ונזלת זולגת. מכאן אנו מגיעים לצורך של הגוף לקבל מזון מעט חריף. מהפריטים החריפים היעילים הם כמובן, שום ובצל, תבלינים חריפים כמו פלפל ועוד. מעבר למזון המתאים, אנו צריכים לדעת כי לפי חמשת היסודות מי שיכול להתיך את ה"מתכת" שהן הריאות והמעי-הגס זה הלב. הלב הוא מאכסן הרגש ולכן בעיות רגשיות לא פתורות ו/או בעיות חריפות יכולות להחמיר את בעיית הנשימה. כמה מוכר הדבר להרבה חולי אסטמה. כלומר, עוד בתקופת הקיץ, כאשר ה"אש" של הלב מככבת, עלינו לטפל בפאן הרגשי שלנו. זה יכול למנוע הרבה מחלות בהמשך השנה. חום סוף הקיץ הוא הזמן של הטחול בגישה הסינית. באם לא נתחזק כיאות את הטחול אזי חולשה בטחול תגרור בין היתר, הצטברות ליחה אשר יכולה לגרום לאף גדוש וסתום בנזלת מימית או מוגלתית. סוג הנזלת נובע מסוג הלחות בגוף. אותו כנ"ל גם לגבי הליחה בדרכי-הנשימה. מכאן נגזר עלינו לאכול נכון לכל אחד ואחד מאתנו, לא להחליש את הטחול ואז להיות עם פחות ליחה ולחות. צריך להבין כי הלחות הזו יכולה לגרום גם לבעיות של מפרקים ועד כדי מחלת פרקים. עוד איבר המשפיע על הריאות באופן ישיר הוא הכבד. על כן מצבי הרוח הקשורים בכבד כמו כעס, תסכול ודיכאון יכולים להשפיע לרעה על הריאות. רוח שחודרת לגוף והכבד אינו מתמודד אתה, יכול להפעיל את הריאות בזרימת אנרגיה לא תקינה. אזי האדם יכול לסבול מנזלת, שיעול טורדני, לח או יבש ועוד. התקופה של הכבד היא באביב ולרוב לא פעלנו נכון בתקופה זו ועל כן אנו משלמים את המחיר בסתיו. כך הדבר גם עם הכליות שהעונה שלהן זה בחורף. באם הכליות לא זכו לטיפוח הולם אזי יתכנו בעיות בדרכי הנשימה מכמה סיבות. הכליות הן האיבר האחראי בין היתר על חלוקת האנרגיה בגוף. כליות חלשות מובילות לחולשה גם בריאות. הכליות הן האיבר המקבל את האנרגיה של הריאות היורדת מטה. כאשר התקשורת בין הריאות לכליות נפגע אזי, האנרגיה של הריאות עולה מעלה. ממה יסבול האדם? יתכן שיעול טורדני. יתכן קוצר נשימה ועד כדי אסטמה. הכליות גם לא יצליחו לפנות מספיק ליחה אשר תצטבר יותר ויותר באיברים שונים ויכולה לגרום לבעיות מגוונות אחרות. על כן אנו צריכים לפעול נכון כל ימות השנה ובכך לאפשר תנאים אופטימאליים לתפקוד תקין של כל המסלולים.

השיפור בחיסוניות יבוא רק באם יסוד המתכת הכולל את הריאות והמעי-הגס, יתפקדו בצורה תקינה. פעילות שוטפת ונכונה תתאפשר באם כל יתר המסלולים תקינים. אז ורק אז יש מה לדבר על מערכת תקינה עם יכולת חיסונית משופרת. הגוף יוכל לעמוד בתנאי מזג-אוויר קשים, במגע עם גורמים מזהמים ובתנאי סניטציה קשים ויוכל לכל אלה. הגוף מודה לנו על כך שאנו דואגים לטפח את המערכות השונות וללא לאות ואנו נודה לגוף על תגובותיו בתנאים הקשים להם הוא ייחשף.
הקליניקה נמצאת ברח' לוי אשכול 50 דירה 3א', שכונת ל ', תל אביב. טל ' 03-6996937
כתובת האתר- www.moshe.org.il
אי-מייל ? moshes50@zahav.net.il



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב